17 nov. 2014

Rosa Skrot, Lofsan surprise

jag tänker skriva några ord om alla pass som erbjuds på Rosa Skrot, allt eftersom jag provar dem – det blir självklart ett helt subjektivt omdöme

Skrotets egen beskrivning: 55 min pass. Ett allsidigt cirkelpass med olika tema från vecka till vecka. Vi jobbar med individualiserat upplägg där alla kan vara med utifrån sina förutsättningar.

en ganska diger skara hugade brudar, blandad ålder och i växlande form – hälften vet vad de givit sig in på och resten av oss är lyckligt ovetande

i dag är det inte Lofsan utan Johanna, som med löfte om hårdkörning glatt meddelar att nu ska ben och rumpa få sig lite extra uppmärksamhet

vad är då själva överraskningen? tja, två saker skulle jag vilja påstå – för det första att en knapp timma kan kännas som tjugo minuter samtidigt som den aldrig tycks ta slut, och för det andra att jag fortfarande, fem dagar senare, fortfarande känner av träningsvärken

jag var ute och joggade lite i går, vågade helt enkelt inte stanna för då hade jag aldrig kommit igång igen

onsdagar framöver kommer jag ta med valda dambekanta på en testkörning, gillar du att träna gillar du detta

–tro mig!

–jag har utmanat Rosa Skrot på Ultrastafetten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar