26 mars 2014

fick nobben av midnattsloppet

jo, sant – en medelålders tjurskallig lappkäring kunde inte hävda sig när team midnattsloppet rekryterades

en efterlysning gick ut: vill du vara med i team ML och skriva på vår blogg om dina förberedelser inför loppet i augusti?

jaföfan, skrev jag, och anmälde mig, berättade att jag gjort några lopp och har lite tips och trix som jag vågar påstå är nyttiga

men icke

kanhända är inte tjugo en midnattslöp nog

kanhända är medelålders lappkäringar inte tillräckligt lockande, vältränade och representativa

kanhända skriver jag för dåligt, kanhända är jag inte tillräckligt politiskt korrekt, kanhända tar jag inte löpningen på blodigt allvar

kanhända är mina viktigaste råd – att le, att vara vänlig och hänsynsfull mot medlöpare och sig själv – inte någon kioskvältare


kanhända skiter jag i dem och skumpar leende vidare mot det tjugoandra midnattsloppet





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar