21 aug. 2013

SJ AB – vi provar med fejjan då

Jamen hej, nu är det jag igen. Hörde ju av mig i måndags vid 21, och jag skulle få svar på mitt kundtjänstärende 1-5014033258, en fråga ställd måndag 12 augusti kl 21 ca. Då, den 19 aug, sa ni att jag skulle få svar samma kväll, men intifan har det kommit nåt svar.

Det jag vill är att boka en vuxen, ett barn 0-6 månader, bredvid varandra (ej i en fyra) i en djurkupé. Från Gävle till Bastuträsk (+vidare till Malå), strax efter 00, natten mellan söndag och måndag. Jag behöver en vagnskiss, eftersom det är fel* på ert system som tillåter att 0-6 månader placeras mittemot den vuxne, för att korrigera så vi får säten bredvid varandra.

En gång i tiden, för tre–fyra år sen, ringde jag kundtjänst för att få hjälp, blev då upplyst att slik tjänst tillhandahålles icke (då får dom inte några pengar, jo, sant!). Efterfrågad vagnskiss skulle rekvireras från webbsupport, som naturligtvis inte tjänstgjorde den tid på dygnet jag satt och försökte boka. Det innebär att jag inför en resa alltid mejlar webbsupport när jag identifierat möjliga avgångar, väntar in skisserna och sen bokar.

Inför den här resan, kände jag mig lite vågad och ringde kundtjänst i alla fall, bara för att kolla om hen kunde se hur det såg ut med sätena - men nej, det kunde hen inte.

Så kul har jag när det är dags att beställa biljetter. Och nej, att börja lösa detta med konduktören när jag kommer ombord är inte ett alternativ - de har annat att göra än att fixa sånt som borde varit rätt från början. Jag likaså.

Det är utmärkt om någon av er vill boka - till det pris som gällde 12 aug för www-bokningar, tack - och sen inboxa bokningsnumret, jag har SJ-prio. Behövs några fler uppgifter rekommenderar jag att ev frågor sänds till min inbox i fejjan.

höres
/Li

*) jo, fel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar