19 juli 2013

posten (hela?) sverige

ett par veckor senare, efter några meningslösa mejl av typen goddagyxskaft, blir jag uppringd av lokal representant från posten sverige

lokal representant förklarar att hen haft semester och det därför dröjt lite innan återkoppling

inga problem, svarar jag, berätta för mig varför jag inte kan hämta ut postförsändelser i adak utan måste åka till malå

här följer en diskussion som till största delen är ganska normal och trevlig, trots att innehållet i den suger fett – handlarn i adak duger helt enkelt inte som ombud

jag tror det beror på att posten valt ett så avancerat system att det diskvalificerar alla som inte har råd/lust investera i elektroniken

förbluffande nog fungerar den lokala handlaren utmärkt som ombud för andra som exempelvis bussgods, dhl, receptbelagda mediciner – frågan är då, är dessa aktörer smartare eller dummare än posten (hela?) sverige, eller är de kanske rentutav föråldrade som inte har avancerade datasystem

jag har sagt det förr, kommer att säga det igen – ska hela sverige leva, måste vi kunna leva i hela sverige - sluta demontera landsbygden, för bövelen!!


–post- och telestyrelsen nästa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar