14 feb. 2012

lyssna på kroppen

när man lyssnar på sin kropp finns några saker att ta i beaktande, bland annat det faktum att slika system kan vara förda bakom ljuset

dagens springrunda var en irriterande sådan, ganska förunderligt när man som jag gör minst femtio kilometer varje i veckan att det kan bli ett sånt jävla gnisslande – det gör ont i foten, det gör ont i knäet, det blir inget flyt i steget, allt som är snabbare än att ströva får hela systemet att blinka, pipa, bullra och tjuta

det är då knoppen ska säga till kroppen: gnäll du, jag vet att du gillar det

att lyssna på sin kropp är en konst, här finns några saker att ta i beaktande, bland annat det faktum att slikt biologiskt system kan vara fört bakom ljuset – totalt förvirrat – och faktiskt på fullt allvar tror att den bara mååååste ha både det ena och det andra – nikotin, alkohol, knark, vila

vila –  den berömda latmasken, en riktig rackare på att imitera kroppen och förföriskt viska: näääe, ta det luuuungt du... cause you're worth it...

så länge du inte har koll på din kropps språk är  det fiffigt att ha en intellektuell kontrollinstans, är soffan verkligen vad jag behöver efter en strulig dag på jobbet eller ska jag unna mig att hårdgå en runda i stället – det går inte att vila sig i form

det finns ingen genväg till hälsa utan du får helt enkelt äta bra, motionera, sova ordentligt och minimera intaget av det som inte bygger upp

eller inte... alla får välja

–motionär Lindström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar