23 dec. 2011

dan före dan

i lappkäringens kök är vi väldigt tillbakalutade inför årets största spenderarhelg – vi är så nöjda med ett smarrigt ben och ett par doftande apelsiner

men jag ska erkänna att jag shoppat lite, sände ett par spisar till dem som inga har – andra fiffiga gåvor i sann julanda är getter, marlariatabletter, bikupor, cyklar och den ruggigt coola klappen läkarväska till barfotadoktor i Bangladesh

fast mest av allt önskar jag att snedfördelningen av jordens resurser rätas upp, en fjuttig tiondel kan inte få äga nittio procent av allt – så jävla enkelt är det – hur vi ska göra för att komma till rätta med detta skamliga missförhållande vet jag inte, men ett steg på vägen är att du och jag tänker efter varsch vi lägger våra surt förvärvade slantar när vi shoppar inför kommande helg – köp av rätt producent och schyrre anledning

god jul, lite förnöjsamhet, värmande glögg och vänskap tillönskas från
– lapparna Lindström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar