15 okt. 2011

ryck upp sig rekryterar'n

sitter i tyckmycketpanel, får mejl med jämna mellanrum där jag ombeds yttra mig kring diverse företeelser, produkter och liknande

har precis avslutat en tyckning om en reklamfilm, avsändare är ett bemanningsföretag – filmen lutar åt det humoristiska hållet, med kanske fem scener som visar diverse felrekryteringar genom tiderna – sen skulle jag berätta vad jag tyckte, och jag tycker:
"det är bra att någon äntligen vågar konstatera att kvinnor inte ingår i skaran felrekryterad arbetskraft"
och hade jag nåt att säga till avsändaren i största allmänhet? jodå:
"ryck upp sig rekryterar'n, vakna, det är 2011 – snart 2012"
tror det är risk för en eller annan felrekrytering i arbetslaget kring filmen i fråga – men det är ju bara vad lilla jag tror, och vem är väl jag, arma kvinna, att uttala mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar