1 juli 2011

åttio kilometer till mål

vid femton kilometer kom Linda och Joachim ikapp oss, dom hade inte varit i Malå så vitt dom visste i alla fall

fick i mig lite blåbärssoppa och vatten, känns fortfarande som jag har en fjärt på tvären  – och det är ytterst irriterande eftersom en grundläggande faktor i min plan är att äta mig runt, jag har som bekant inte så mycket till depåer

två mil avklarade
det känns lite förvirrat att stationerna inte ligger på var tionde kilometer, vid milskyltarna, vilken betydelse nu det skulle haft men vid den innan två mil byter jag skor och strumpor – kläderna är ganska torra för det är fortfarande bara ett lätt duggregn, spar det bytet

mitt stab skickar iväg mig och Sputnik, säger att ska plocka ihop och komma efter, jag tror dom ville sitta och mysa vid brasan, jag

ludenfot och jag tassar vidare i norrlandsskogarna – ser ett par ur min startgrupp några hundra meter framför mig och sätter fart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar