27 apr. 2011

nya snabba skor, tack

Ligger ett år efter i skoanskaffningen. Nu kan jag inte längre skjuta upp 'investeringen'. Såg att min nya leverantör har lagerrensning, cyklade dit direkt i morse med de uttjänta på fötterna.

Nya snabba skor, tack. Minst ett par. Tänkte skubba tio mil om ett par månader.

Butiksbiträdet hämtar tre kartonger. Vågar jag byta märke? Har kört acics sedan inlandsisen drog sig tillbaka från mälardalen. Men en halverat pris är morot nog, jag chansar. Adistar Salvation. Salvation – kanske behövs.

Upp på bandet. Jodå, de balanserar min pronering prima. Känns lite hårda, men sitter bra på foten.

Jaså, du ids inte böja dig ner och känna att storleken är bra? Kanske fröken har dålig rygg, vad vet jag...

Finns det ett par till?

Lämnar Runners store, nyfrälst, med två par springskor och en mätmakapär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar